Αρχική Σελίδα Άρθρα Για τη μαμά Συμβουλές για τον ύπνο

Ακολουθήστε το δικό σας τελετουργικό

Τους πρώτους μήνες της ζωής του, το μωρό δεν έχει αναπτύξει ακόμη σταθερές συνήθειες στον ύπνο του. Περίπου στους έξι μήνες μαθαίνει να διακρίνει τη διαφορά μεταξύ ημέρας και νύχτας. Από αυτό το σημείο και έπειτα, είναι σημαντικό να συνηθίσει σε τακτικές ώρες ύπνου.

Ακόμη και τα μικρά παιδιά έχουν πολύ διαφορετικές ανάγκες όσον αφορά τον ύπνο. Από την ηλικία των 6 μηνών, τα περισσότερα μωρά μπορούν να κοιμούνται επί 11 ώρες κάθε βράδυ. Ωστόσο, γενικά ισχύει το εξής: κανένα παιδί δεν κοιμάται "κυριολεκτικά" συνεχόμενα. Η διαφορά βρίσκεται στο ότι ορισμένα παιδιά ξυπνούν και αποκοιμιούνται αμέσως, ενώ άλλα παραμένουν ξύπνια και αρχίζουν να κλαίνε. Το «τελετουργικό του ύπνου» μπορεί να βοηθήσει το παιδί να αποκοιμηθεί ευκολότερα, χωρίς να ξυπνήσει.

Πώς θα βοηθήσετε το παιδί να αποκοιμηθεί

Κατ` αρχάς, οι γονείς θα πρέπει να αποφασίσουν τι ώρα είναι καλό να πηγαίνει το παιδί τους για ύπνο. Συχνά αυτό εξαρτάται από τις οικογενειακές συνήθειες, στις οποίες θα πρέπει να ενσωματωθεί το παιδί. Ιδιαίτερα σημαντική είναι μια καθημερινή, επαναλαμβανόμενη διαδικασία που προηγείται του ύπνου του μωρού.

Το βραδινό γεύμα θα πρέπει να δίδεται πάντα την ίδια ώρα και τουλάχιστον μισή ώρα πριν τον ύπνο. Έπειτα ακολουθεί το πλύσιμο των δοντιών, το μπάνιο και οι πιτζάμες. Όλα αυτά πρέπει να γίνονται πάντα με την ίδια σειρά. Έτσι, το μωρό μαθαίνει να αναγνωρίζει τη διαδικασία και καταλαβαίνει γρήγορα πότε πρέπει να πάει για ύπνο. Επίσης, ένα σταθερό νανούρισμα, μια αγκαλιά, το κλείσιμο των κουρτινών ή των πατζουριών ή το παίξιμο ενός μουσικού κουτιού, μπορούν να βοηθήσουν το μωρό σας να αναγνωρίσει τη διαδικασία. Δώστε λίγο χρόνο στο παιδί για να συνηθίσει το «τελετουργικό» του ύπνου. Βάζετέ το πάντα την ίδια ώρα στο κρεβάτι πριν προλάβει να αποκοιμηθεί. Στην αρχή ίσως διαμαρτυρηθεί, αλλά μέρα με τη μέρα θα συνηθίζει όλο και περισσότερο τους νέους ρυθμούς. Ο παιδικός οργανισμός προσαρμόζεται σε αυτούς τους ρυθμούς, αλλά και το μωρό σύντομα θα νιώθει κουρασμένο την ίδια πάντα ώρα.

Ορισμένες μέθοδοι εμποδίζουν τον ήρεμο ύπνο

Ορισμένες μέθοδοι για τον ύπνο δεν έχουν το αποτέλεσμα που θα θέλατε. Υπάρχουν τελετουργικά του ύπνου που εμποδίζουν τα παιδιά να ξανακοιμηθούν. Αν το μωρό σας ξυπνά τη νύχτα, ελέγξτε κατ` αρχήν αν έχει να αντιμετωπίσει μια διαφορετική κατάσταση απ΄ ό,τι πριν αποκοιμηθεί. Αν είναι έτσι, αρχίζει συνήθως να κλαίει.

Αν, για παράδειγμα, ένα παιδί αποκοιμιέται στο στήθος της μητέρας, με ένα μπιμπερό στο χέρι ή στην κούνια, ενώ τη νύχτα ξυπνά στο κρεβατάκι του, έχει να αντιμετωπίσει μια άγνωστη κατάσταση και έτσι, αρχίζει να ανησυχεί. Αλλά και η πιπίλα, η οποία βοηθά στην αρχή πολλά παιδιά να αποκοιμηθούν, πέφτει τη νύχτα από το στόμα και ειδικά τα μωρά στην αρχή δεν μπορούν να την ξαναβρούν. Αργότερα, το μεγαλύτερο παιδί βρίσκει την πιπίλα από μόνο του ή ανακαλύπτει τον αντίχειρά του ως υποκατάστατο. Τα καλύτερα μέσα για να κοιμίσουμε το μωρό είναι εκείνα που μπορεί να αγγίξει και μόνο του στη διάρκεια της νύχτας.

Είτε το μωρό σας συνηθίσει αμέσως στους καινούργιους ρυθμούς, είτε χρειαστεί περισσότερο χρόνο:

η Humana σας εύχεται έναν καλό ύπνο!

Ταυτίζεται το επιθυμητό με το ιδανικό σας βάρος; Με τον online υπολογιστή της Humana μπορείτε να διαπιστώσετε εύκολα, αν το βάρος σας βρίσκεται μέσα στα "αποδεκτά όρια".